Borstvorming bij mannen

Overmatige borstvorming bij mannen (gynaecomastie) is iets waar weinig over gesproken wordt, maar wel veel onzekerheid kan veroorzaken. Met verschillende technieken kunnen we dit probleem oplossen, of het nu een kleine of grote verbetering vraagt. Wij ontmoeten u graag eens om te zien of wij u kunnen helpen.

Behandeling borstvorming bij mannen

Bij gynaecomastie zijn één of twee borstpartijen groter dan normaal. Er is bij deze aandoening over het algemeen sprake van overmatig klierweefsel, vetweefsel of een combinatie van beide. Er zijn verschillende oorzaken voor borstvorming bij de man waaronder een opstapeling van vetweefsel, een bijwerking van medicatie, een verandering in de hormoonproductie door het slikken van hormonen, een reactie op stofwisselingsveranderingen of borstkanker. Gynaecomastie zien we vaak bij jonge mannen in de puberteit.
Tijdens het consult op ons spreekuur zal de plastisch chirurg bekijken welke behandeling het beste bij u past. Mocht de borstvorming alleen bestaan uit een teveel aan vetweefsel wordt er vaak gekozen voor een behandeling met de LipoLife, een combinatie van liposuctie met een laserapparaat.
Als er ook een borstklier aanwezig is zal de ingreep veelal chirurgisch gebeuren. De ingreep zal plaatsvinden in dagbehandeling onder algehele narcose.

Herstel

Na de ingreep is de borst de eerste twee tot drie dagen gevoelig. Er kunnen ook bloeduitstortingen optreden. Die trekken geleidelijk weg. De zwelling verdwijnt meestal binnen vier weken. U krijgt een elastische band om de zwelling tegen te gaan. Na een week worden de hechtingen verwijderd.
Na ongeveer twee weken kunt u uw werkzaamheden langzaam weer oppakken. Sporten of zwaar tillen raden we aan pas na 6 weken te hervatten.

Wij raden de producten aan van Recover om je optimaal voor te bereiden op een operatie. De Recover shakes zorgen ervoor dat uw lichaam in een optimale voedingsstand verkeert tijdens en na de operatie. Hierdoor herstel je beter, verminder je het risico op complicaties en voorkom je infecties.

Klik hier voor onze tarieven.

Voor & Na Foto’s

Bekijk hier onze voor en na foto’s van deze ingreep.

Wilt u meer informatie over borstvorming bij mannen?

Maak dan een afspraak voor een consult of neem contact op met ons. Heeft u nog vragen over deze behandeling kijk ook eens bij onze veelgestelde vragen.

Plan een afspraak

Contact opnemen